Dag 119. Smokkelen

13 juli Electra - Oldehove 9 km

Het voelt als smokkelen... 

Voor vandaag was de verwachting zon met wolken. Maar vanmorgen waren die wolken snel verdwenen. Na het inpakken op stap gegaan, vandaag wilde ik de stad Groningen bereiken. 
Het was meteen al te warm om te lopen. Na een kilometer ontdekte ik dat ik mijn waterfles had vergeten dus weer terug lopen. Puf. 

De camping is genoemd naar het gemaal De Waterwolf. Dit gebouw is in 1920 geopend door koningin Wilhelmina en zorgt dus al ruim een eeuw voor droge voeten in grote delen van Groningen en Drenthe.

Electra is de naam van het dorpje rond het gemaal. Het staat op een kunstmatig schiereiland dat tegelijk met het gemaal is aangelegd. De naam komt van het waterschap Electra dat opdracht had gegeven voor de bouw. Het gemaal is elektrisch aangedreven, vandaar.

Al snel ging mijn wandeling over een fietspad richting Oldehove. Ik had mijn pet opgezet als bescherming tegen de zon maar die winterpet was eigenlijk te warm. Hij stinkt ook maar is blijkbaar niet wasbaar. Alles is trouwens een beetje vies aan het worden. De matras en vooral de slaapzak ook. De schoenen zijn versleten, met gaten in het binnenwerk. Hoog tijd om te stoppen met mijn lange tocht! 

Na een bezoek aan de kleine supermarkt van Oldehove nam ik een pauze in de schaduw van wat bomen.
Vlakbij een bushalte...

Op dat moment besloot ik vandaag niet verder te lopen maar morgen verder te gaan met een kleinere rugzak en met een betere pet. Ik laat de grote zware rugzak thuis. 

Dus dit stukje schrijf ik in de trein naar Veendam. Het voelt een beetje als smokkelen maar morgen loop ik verder. Maar eerst koop ik morgen een nieuwe zomerpet bij Witting in Groningen 

Even het programma deze week:
Donderdag 14 juli Oldehove naar Groningen
Vrijdag 15 juli Groningen naar Hoogezand 
Zaterdag 16 juli Hoogezand naar Veendam 
Laat maar weten als je mee wil lopen. Van alle drie dagen maak ik een volglink. 

Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar de eerste dag van deze tocht.