Dag 121. De dag voor de finish

15 juli Groningen - Kropswolde 17 km 

Een wandeling met wat stress want de lucht zag er uit alsof ieder moment een wolkbreuk zou komen. 
En ik had alleen een T-shirt en een korte broek, geen paraplu of regenjas. Helemaal vergeten in te pakken. 
En het landschap is erg open met weinig kansen om te schuilen. 

Winschoterdiep

Toen ik met de trein in Groningen kwam heb ik bij de fietswinkel zo'n goedkoop plastic weggooi-jasje gekocht. 

Daarna naar het centrum van Groningen - en misschien zelfs het centrum van onze provincie: de Grote Markt. Die tegenwoordig een stuk kleiner is geworden door nieuwbouw. 

Wist je dat deze markt oorspronkelijk een brink was? Drentse dorpen hebben vaak een gemeenschappelijk veld met bomen in het dorpshart, een brink. En Groningen was in de middeleeuwen een groot Drents dorp. Uiteindelijk werd het een Hanzestad

Even door de Albertstraat gelopen. Nummer vijf was mijn eerste adres... 

Langs Europapark en het bedrijventerrein gelopen. Daarna over de dijk van het Winschoterdiep en door de Westerbroekstermadepolder (prachtige naam). 


Een pauze genomen in een vogelkijkhut. Daarna door naar Station Kropswolde. De hele wandeling geen regen! 

Station Kropswolde zal zaterdag het begin van mijn laatste etappe worden. 

Dan ben ik weer thuis! 
Tot morgen! 

 *