Dag 11 - mijn paklijst!

Dag    11    -    29 maart 2023 - Veendam 3 km

Nu gaat het toch wel serieus worden...

Vandaag mijn grote rugzak ingepakt. Altijd lastig om te bepalen wat ik van mijn paklijst mee wil nemen en waar ik prima zonder kan. Als je alles moet dragen ben je kritisch. In het verleden heb ik onderweg wel eens dingen weggedaan. Bijvoorbeeld een spijkerbroek en vorig jaar zelfs een tent!

Boeken zijn echt te zwaar, ik kan hoogstens een e-book op mijn telefoon zetten. Toch heb ik zitten twijfelen want het boek "Landlijnen" van Raynor Winn gaat over een wandeling en ziet er erg aantrekkelijk uit... Misschien kan ik in Duitsland een boek kopen om mijn Duits wat op te halen.

Even alles gewogen - het is samen 15 kilo! Dat is ook ongeveer het gewicht dat ik zou moeten afvallen ;-) 

Mijn paklijst kan je HIER vinden, en eventueel downloaden. Een paklijst is natuurlijk sterk afhankelijk van je route en regio.

Op overbekende routes heb je vaak geen kampeerspullen nodig (zoals het Spaanse deel van de Camino naar Santiago of het Italiaanse gedeelte van de reis naar Rome). Daar zijn volop herbergen langs de route te vinden.

Tot morgen!

 

Klik hier voor de volgende dag.

Klik hier om terug te gaan naar dag 1.