Dag 13 - regen en regen en regen

Dag 13 - 31 maart 2023 - van Rhede Ems naar Westoverledingen 27 km

Het plaatsje Rhede, waar ik de nacht heb doorgebracht, is zeker 1200 jaar oud! Het is een katholiek dorp in het overwegend protestantse Nedersaksen (de Duitse deelstaat waar ik nu ben). De enorme Nikolaus-kerk staat opvallend in het centrum - vanwege de grootte ook wel liefkozend 'Rheer Dom' genoemd.


De route vandaag was erg nat. Het regende bijna constant. Dat vind ik niet erg, ik ben wel een fan van een mooie bui! Maar nu en dan wat zon maakt de foto's wel wat vrolijker. Op Komoot zie je vooral grijze luchten.


De route ging langs de Eems, maar hoge dijken maakten het zicht op die rivier lastig.


Helaas hielden Komoot en Google geen rekening met een blokkade op de route. Hierdoor moest ik extra kilometers lopen. Die blokkade had te maken met de reparatie van de spoorbrug over de Eems. Een paar jaar geleden is daar een schip tegenaan gevaren... Daarom rijden er nu bussen van Groningen naar Duitsland.


Morgen ga ik naar Leer, daar wil ik een dag blijven. Volgende week ga ik kamperen. 'Neem uw matras op en wandel' heb ik letterlijk genomen, maar tot nu toe heb ik nog niet op dat matras geslapen.