Dag 3 - De Kustweg

Dag    3    -    21 maart 2023 - Appingedam naar Uithuizen    -       25 km

 

Windstil
Het is windstil
Wolkenlucht weerspiegelt
Water rimpelloos
Geen enkel geluid rond mij heen
Een reiger stijgt
Geluidloos op
Het is net of ik
De hemel op aarde zie
Volkomen rust daalt
In mij neer
Gedachteloos genieten
Van de wereld rond mij
 
(gedicht van J.A. Beckmann, vandaag gevonden langs mijn pad)

Vanaf het treinstation in Appingedam heb ik vandaag het Kustpad gevolgd tot het station in Uithuizen. Best een stevige wandeling. Het landschap was vooral open landbouwgebied - weilanden en lege aardappelvelden. Sommigen mensen noemen dat saai maar ik vind het een eerlijk landschap, zonder masker.

De laatste kilometer waren moeilijker dan de rest - niet alleen omdat je natuurlijk moe gaat worden maar ook omdat het toen begon te regenen. Overigens was het niet echt windstil vandaag...

De route kan je weer nalopen (in het echt of op de kaart) via Komoot, klik HIER. Er staan ook weer veel foto's bij.


Klik hier voor de volgende dag.
Klik hier om terug te gaan naar dag 1.