Dag 9 - morgen ga ik lopen, echt waar...

Dag    9    -    27 maart 2023 - Veendam 7 km


Voor vandaag had ik grootse plannen om te gaan wandelen in Drenthe. Maar luiheid en een mooi museum hielden me tegen. 

Morgen ga ik een langere afstand lopen, dat gaat deze keer vast lukken. Dat inpakken kan wel even wachten tot woensdag. Donderdag ga ik dan met de grote rugzak lopen.


Even over dat museum: het Veenkoloniaal Museum is volgens mij het mooiste streekmuseum van Noord Nederland.

Met wisselende tentoonstellingen is het iedere keer weer een ontdekking. 


Je kan de vaste collectie bezoeken met veel info over de geschiedenis van het gebied dat nu de VeenkoloniĆ«n is. Thema's o.a.: veen, scheepvaart, karton en aardappelmeel.  


Er is een filmzaal, een nagebouwd cafe en een ouderwetse kruidenier. Kortom een complete ochtend of middag kan je hier gemakkelijk doorbrengen.


Klik hier voor de volgende dag.

Klik hier om terug te gaan naar dag 1.