Dag 14 - naar een 'rustdag'

Dag 14 - 1 april 2023 - van Westoverledingen naar Leer  20 km

Misschien is het tijd om iets te vertellen over het eten tijdens mijn reis. Sinds ik in Duitsland ben heb ik nog niet zelf gekookt.

Gisteren was ik bijvoorbeeld in een mooie herberg met een degelijk bord eten.


Rode kool met ongewone gehaktballen en gebakken aardappelen. Met een groots toetje.


Warme taart met ijs en slagroom! Erg lekker.
Dit weekend eet ik nog in restaurants maar daarna wil ik zelf koken. Ik wil mijn nieuwe brander gaan testen. Inderdaad: nog helemaal niet gebruikt... Dat gaat nog spannend worden.

Omdat vandaag een nieuwe maand is begonnen is het goed om even terug te kijken naar de stappen en kilometers vanaf dag 1 van deze reis:
Totaal aantal stappen is 317220
Totaal aantal kilometers is ongeveer 226

Vandaag was de wandeling eenvoudig en kort. Het was grijs en soms nat. Gedeeltelijk ging de route langs de spoorlijn en een ander gedeelte door het oude centrum van de stad Leer.
De route (met foto's) is nu ook te vinden op Komoot.
Beeld van een dame die thee schenkt. In Duitsland is thee uit Ost-Friesland erg bekend.

Nadat ik mijn rugzak had gestald in het hotel heb ik de stad bekeken. Leer blijkt een mooi oud centrum te hebben met bijzondere gebouwen.
Morgen ga ik de stad verder verkennen. Tot morgen!