Dag 15 - in de Leer

Dag    15    -    2 april 2023 - in Leer 13 km

“Een taal leren is een wereld en een cultuur ontdekken.”  (citaat van Frantz Fanon).

Ben benieuwd hoe goed ik Duits kan spreken als ik mijn reis heb afgerond. Ik ben gedwongen om me onder te dompelen in deze taal. Dat gaat gemakkelijk - tenminste als je alleen reist.

Via een tweetal applicaties op mijn telefoon probeer ik de basis te leren. Op YouTube kijk ik daarnaast naar leerzame filmpjes van bijvoorbeeld Easy German.
Ook probeer ik een Duits boek te lezen.

Daarnaast kom ik natuurlijk in contact met Duitsers in winkels, hotels en restaurants. Deze morgen ben ik naar een kerk hier in Leer geweest, vlakbij het hotel vond ik de Baptisten gemeente. Hun website was onbereikbaar en er zat geen bord op het gebouw. Dat hun dienst om 10 uur begint was dus een goede gok.

Het een mooie dienst! De begeleiding werd gedaan door een klein koor en een piano.
De preek ging over de Bijbel via de tekst uit 2 TimotheĆ¼s 3:16-17. 

Vanmiddag heb ik de oude haven bekeken. Mooie oude schepen sieren de kade. 

Het streekmuseum vlakbij was van buiten klein maar van binnen groot.

Daarna even buiten de binnenstad een geheimzinnige heuvel beklommen, de Plytenberg. Niemand weet wanneer en waarom die ooit is ontstaan. Volgens mij wilde iemand gewoon ver kijken...

Morgen gaan we weer wandelen met de rugzak op!