Dag 16 - een nieuwe week gepland

Dag 16 - 3 april 2023 - van Leer naar Stickhausen 29 km (inclusief omweg)

"De Eier hebben will, mutt de Höhner kakeln laten" een dialect-spreuk (kwam gisteren uit een koekje bij de koffie). Betekenis: wie iets wil bereiken moet de daarmee verbonden nadelen ook accepteren.

Omdat ik het liefst wil wandelen zonder stukken te overbruggen met bus of trein kan ik soms op saaie wegen terecht komen. Dat probeer ik te voorkomen door uitgezette routes te volgen. Deze week loop ik vooral over de Ems-Hunte-Weg naar Oldenburg. Vanaf daar is het een beetje zoeken naar een volgende route. Het wandelnetwerk is in dit gedeelte van Duitsland wat minder dicht. 

Vandaag langs die officiële wandelroute gelopen. Het is mij meteen al duidelijk dat ze hier niet gul zijn met aanwijzingen langs de route. Heel soms zie je een sticker op een paal.

Onderweg ook wat historische sites bekeken. Bijvoorbeeld dit kasteel met kerk Schloss Evenburg bij Loga.

Of de toren bij Stickhausen, vlakbij mijn kampeerplek.

Daar raakte ik in gesprek met een Albaniër maar de communicatie was lastig omdat we beide niet geweldig zijn in Duits.

Op het caravanpark vlakbij wacht ik nu op de beheerder. Waarschijnlijk is de enige winkel dicht dus moet ik mijn noodvoedsel gaan aanspreken. Ook alle restaurants hier zijn dicht...
Ook iets waar ik aan moet wennen: hier zijn veel zaken gewoon drie dagen per week dicht.

Tot morgen!