Dag 17 - bevroren en ontdooien

Dag    17    -    4 april 2023 - Stickhausen - Apen 23 km. 

Gisteren heb ik mijn dagboek gesloten toen ik nog geen slaapplaats had. Hoe liep dat af?

Een Duitse senior zag mij wachten op de camperplaats.

"Je hoeft niet te wachten, ik weet een mooie plek" zei hij. Hij bracht mij over de dijk van de rivier de Jümme. Dat was honderd meter verderop. Daar heb je een mooi stukje gras met uitzicht op het snelstromende water.


Hij vertelde dat het misschien verboden was om hier te kamperen maar hij zag er geen kwaad in. Een tweede senior kwam er ook bij staan. Beide heren zeiden dat ze het niet verder zouden vertellen. 

Dat werd dus wildkamperen...

Erg goed geslapen - ook erg vroeg in mijn slaapzak. De volgende ochtend werd ik wakker in een witte wereld. Tenminste het gras en de tent waren wit van bevroren dauw.


Snel alles inpakken en aan de wandel! De zon bracht alles weer op temperatuur.

Mijn ontbijt nam ik bij een warme bakker - daarna wat boodschappen gedaan bij de plaatselijke supermarkt. Vanaf deze plek heb ik Komoot weer aangezet.


De route ging door een open landschap over stille landwegen. Een route door een natuurgebied bleek afgesloten, vanwege de broedtijd - denk ik. Maar ik heb wel wat vreemde vogels gezien.


Nu zit ik op een terrasje dat bij mijn hotelkamer hoort, lekker warm. Tot morgen!

Klik hier voor de volgende dag.

Klik hier om terug te gaan naar dag 1.