Dag 19 - een rondje

Dag 19 - 6 april 2023 - van Bad Zwischenahn naar Bad Zwischenahn 17 km


Ein in der Sonne stehender Baum, 
ein verwitterter Stein, ein Tier, ein Berg -
sie haben ein Leben, sie haben eine Geschichte, sie leben, leiden, trotzen, genießen, sterben,
aber wir begreifen es nicht.
(citaat van Hermann Hesse 1877-1962 dichter en schilder - gevonden op een bordje naast mijn pad)

Vandaag een korte wandeling gedaan (hoewel sommigen van jullie dat niet kort zullen noemen) met de kleine rugzak. Een volledig rondje rond het meer bij Bad Zwischenahn is, volgens de beschrijving 12 km. Mijn versie is niet volledig opgeslagen in Komoot maar was iets meer. Ik heb dan ook meerdere omwegen genomen en iedere heuvel beklommen.

Na de lunch heb ik de negen eeuwen oude Sint Johanneskerk bekeken. Ik ben gek op oude kerken en hun geschiedenis!

Ik raakte later aan de praat met een oudere dame die enthousiast naar een boom wees: "Daar hoor ik een specht!" Zij had al direct door dat mijn Duits incompleet is maar toch hadden we een goed gesprek - dat al snel over wandelen ging. Ze was onder de indruk van mijn wandelplannen, ik ook ...
Ik probeer regelmatig gesprekken aan te gaan met anderen, om mijn Duits te oefenen - en sowieso is het natuurlijk fijn om even te praten!

Tijdens mijn wandeling heeft het personeel van het hotel mijn was gedaan, alles lag netjes en schoon op de tafel in mijn kamer! Eerst wilde ik het zelf doen maar dat was niet nodig.

Het ontbijt in het hotel is trouwens ook geweldig. Veel spullen met duidelijk plezier gekookt en gebakken, en prachtig gepresenteerd. Beter dan mijn normale havermoutpap... Misschien maak ik morgen een foto.

Tot morgen!