Dag 20 - Goede Vrijdag

Dag    20    -    7 april 2023 - van Bad Zwischenahn naar Oldenburg 15 km

Wir setzen uns mit Tränen nieder... (citaat uit de Matthäus Passion)


Bad Zwischenahn is een kuuroord, vandaar die 'Bad' (zoek dus niet langer naar 'Good Zwischenahn'). Mensen zoeken hier gezondheid door middel van allerlei bewezen en minder bewezen middelen. Wandelen kan daar ook bij horen vandaar dat het rondje rond het meer goed aangegeven was. Ik was zeker niet de eerste die deze mooie tocht liep. De hele route was autovrij, een aanrader als je in de buurt bent.


Maar vandaag neem ik na twee nachten afscheid en loop ik deze Goede Vrijdag naar de stad Oldenburg. Ik hoop daar drie nachten te slapen in een gewoon huis. Hier ga ik Pasen vieren.

De route was vooral langs het spoor maar het was een mooi autoarm pad. Geen hoogtepunten maar een rustige wandeling zonder grote inspanning.


In Oldenburg heb ik de volledige bovenverdieping van een gewoon huis tot mijn beschikking. Beetje veel.

Bijna alles is vandaag dicht in Duitsland, ze nemen Goede Vrijdag en Pasen zeer serieus.  

Vanwege Goede Vrijdag had ik contact met mijn eigen kerk in Veendam. Via YouTube kon ik het Heilig Avondmaal meevieren.


Morgen ga ik de omgeving verkennen en zondag ga ik naar een kerk in Oldenburg voor het Paasfeest.

Tot zaterdag!

Klik hier voor de volgende dag.

Klik hier om terug te gaan naar dag 1.