Dag 22 - Frohe Ostern!

Dag 22 - 9 april 2023 - in Oldenburg 12 km

Vanmorgen naar de Kreuzkirche geweest. Tien minuten van 'mijn huis'. Onderweg groette ik andere wandelaars (een groet is een eerste levensbehoefte). Tot mijn verrassing groette men terug met "Frohe Ostern". 

De kerk bleek een prachtig modern gebouw te zijn met een onregelmatig gevouwen houten plafond. Met een mooie akoestiek - dat kon ik horen toen het blaasorkest ging spelen. Ja: men had een orkest op het podium! Klik HIER om het te beluisteren.
Overigens: deze Baptistengemeente is veel ouder dan het gebouw en heeft zelfs een eigen pagina op Wikipedia.

Ik zat naast een oudere man en raakte al snel met hem in gesprek.
"Dit gebouw heb ik gebouwd" zei hij met trots. Hij bleek de architect te zijn die zo'n vijftig jaar geleden bij het ontwerp was betrokken.

Die middag wilde ik het museum in het paleis bezoeken maar dat was helaas gesloten. De kermis was wel open - ik heb mijzelf getrakteerd op Pommes mit Mayo en later nog twee bolletjes schepijs.
Het leven is goed!

Morgen ga ik verder lopen. Richting zuid-westen, denk ik.
Tot morgen!