Dag 23 - van trapgat tot hunebed

Dag 23 - 10 april 2023 - van Oldenburg naar Falkensteinsee 26 km


Mijn slaapplaats in Oldenburg was een bovenverdieping van een losstaand huis. Allemaal veel te groot - behalve de badkamer die was klein - met een smalle deur. Dat deurtje was direct naast het steile trapgat. Best link als je 's nachts er even uit moet - in mijn fantasie zag ik me al onderaan de trap terecht komen ...

Nu weer onderweg. Deze tweede Paasdag hebben we prachtig wandelweer.
Het grootste deel van de wandeling vandaag was langs een drukke weg. Saai, maar zo had Komoot het bepaald. Op een gegeven moment heb ik Komoot uitgezet en met een andere app een betere route uitgestippeld. Die heb ik uiteindelijk opgeslagen. Vandaar dat er maar een paar kilometer op staat.

Verrassend maar misschien ook wel logisch: in Duitsland hebben ze ook hunebedden! De mensen die deze stenen versleepten wisten niet dat er duizenden jaren later een grens tussen hier en Drenthe zou komen...

De camping waar ik mijn tent heb opgezet is groot en gastvrij. De grond was wel wat hard voor de haringen.
Morgen reizen we verder!