Dag 26 - baard

Dag 26 - 13 april 2023 - van Bremen naar Bremen 15 km

Deze foto is gemaakt voor een kerstwinkel hier in Bremen. Blijft vreemd om rond deze tijd kerstballen te kopen maar er is blijkbaar een gat in de markt.
Overigens: sinds ik onderweg ben heb ik mijn baard niet geschoren. Ik ga steeds meer lijken op een zwerver of op die kerstman...

Dit beroemde beeld is het symbool van de stad Bremen geworden. Overal zie je varianten op dit beeld. In het museum KunstHalle, dat ik vandaag heb bekeken waren deze versies te bekijken (opgezet en als skelet).

Het verhaal kan je HIER beluisteren, met mooie muziek. Het blijkt een verhaal met inhoud. 
Als iets (of iemand) geen inhoud heeft kan het begeven onder druk, zoals dit beeld laat zien...

Overigens is de KunstHalle een mooi en groot museum met schilderijen, installaties en beelden. Vanaf de middeleeuwen tot nu toe.

De dame van de kassa van het museum was streng. Eerst moest ik mijn tas in de garderobe opbergen en toen dat gelukt was werd ik teruggestuurd want: "uw jas moet ook in de garderobe!"

Deze wandelaar met hond mocht zijn jas wel meenemen...

Morgen ga ik de route van deze wandelaar volgen. Aan de kleding kan je zien dat dit een middeleeuwse pelgrim is op weg naar het graf van Jacobus in het Spaanse Santiago (mooie baard heeft ie). 
Misschien kom ik de komende dagen wandelaars tegen die op weg zijn naar die verre stad.

Tot morgen!