Dag 28 - zwart met witte stippen

Dag 28 - 15 april 2023 - van Ottersberg naar Zeven 29 km

Bijna had ik het gevraagd tijdens het ontbijt in het hotel in Ottersberg: "mag ik een nachtje bijboeken?"
Het regende buiten en er werd nog veel meer verwacht. Wandelen in de regen vind ik meestal geen probleem maar nu had ik er geen zin in.


Maar ik besloot toch te gaan lopen.
'k Had net een lange rustperiode gehad in Bremen en daarna nog maar 1 dag gelopen, dus: regenbroek aan, rugzak op de rug en lopen!

Vroeger liep ik lange wandelingen altijd met een paraplu. Ergens in de jaren tachtig zelfs met een paraplu de Schotse Hooglanden doorgekomen.


Na een paar honderd meter lopen door de regen zag ik een winkel met een bak vol paraplu's voor de deur....
Kortom: vandaag met zo'n scherm gelopen - zwart met witte stippen. Maar al waren er alleen maar exemplaren geweest in het  roze-met-rode-hartjes-motief dan had ik haar nog gekocht.


Ook al waren er grote plassen water op mijn route en kreeg ik een grote blaar op mijn hak - toch kijk ik met plezier terug naar vandaag. Dat komt ook door de paraplu natuurlijk maar vooral door de mooie route. Het weer werd al snel beter - zelfs de zon even gezien.


De Pilgerweg ging door een licht glooiend landschap met bossen en velden. Jammer dat de routeaanwijzingen alleen richting Santiago waren. Blijkbaar loopt niemand terug. 
In mijn fantasie zag ik het aantal pelgrims zich ophopen bij de finish want niemand wilde terug lopen...


Inmiddels aangekomen op de camping bij Zeven. Morgen een dagje rust.