Dag 30 - moin moin!

Dag 30 - 17 april 2023 - van Zeven naar Harsefeld 28 km

'k Zit op een houten bankje bij een stil kruispunt. Om mij heen staan windmolens te draaien. 
Even wat eten en drinken. 
Even mijn schoenen uit om de voeten wat frisse lucht te geven. 
Terwijl ik dit schrijf ben ik op de helft van de geplande route voor vandaag. Maar ik denk dat ik de planning niet ga halen. De snelheid is laag omdat ik voorzichtig loop. Mijn doorgeprikte blaar zit acherop mijn linkerhak. Blijft gevoelig maar het is wel uit te houden (geen medelijden - ik doe het mijzelf aan!).


Net vertelde een fietser dat je als loper langs het Jakobspad in sommige kerken kan blijven slapen. Dat klinkt goed, moet ik maar eens gaan testen. De fietser bleek een Nederlandse moeder te hebben - we leven in een kleine wereld!

Eerder zat ik bij een bakker in Heeslingen op het terras voor ontbijt, koffie en later aardbeiengebak. Lekker ontspannen.
Op datzelfde terras zat ook een Nederlander die al jaren in Duitsland woont. Hij was in de buurt aan het werk. Altijd fijn om weer even Nederlands te spreken!

Het terras bleek daarnaast populair bij oudere Duitsers. Eén van hen vertelde dat hier vroeger veel Nederlanders waren vanwege hun kazerne in Seedorf - vlakbij. Ruim veertig jaar heeft ons land daar een kazerne gehad, in 2006 zijn ze vertrokken.
Hij vertelde dat de soldaten erg ontspannen in het leven stonden en veel van zoetigheid hielden. 
Spreekt me wel aan...


De mensen zijn hier erg vriendelijk en behulpzaam. Ze groeten me met "moin!" Dat lijkt best veel op het Groninger "moi!"

***

Het is inmiddels avond. Het was laat vandaag maar ik heb mijn gehoopte bestemming toch gehaald. Op Komoot kan je zien hoe het ging. Best een mooie route. Omdat ik niet te laat wilde binnenkomen heb ik sommige bochten in de route afgesneden en liep ik de laatste kilometers op een fietspad naast een snelweg.

Morgen blijf ik hier en ga ik de omgeving verkennen.

Tot morgen! Moin moin!