Dag 32 - daar bij de rivier...

Dag 32 - 19 april 2023 - van Harsefeld naar Hamburg 29 km


Vandaag een route met meer hellingen. Niet moeilijk maar het heeft natuurlijk invloed op de snelheid.  
In het eerste deel van de route veel bos met kabbelende beekjes.

Soms een veld met scharrelvarkens. In de verte dacht ik eerst dat het een camping was...

Mooi dat de koolzaadvelden beginnen te bloeien!

Heel precies bleef ik het Jakobspad volgen - ook vandaag weer een mooie route. Een paar kilometer liep ik over de dijken langs de rivier de Lühe. Langs die dijk stonden veel prachtige dijkhuisje - soms wat scheefgezakt.

Uiteindelijk kwam de Lühe in de Elbe uit. Daar wilde ik oorspronkelijk de nacht doorbrengen. 
Maar toen ik zal dat de veerboot naar de overkant bijna vertrok besloot ik die te nemen. Ik had wel zin in een bootreisje.

  
Meteen ook het eerste korte filmpje van deze reis gemaakt! Geef het even een like op YouTube.

Aan de overkant ging het Jakobspad verder maar ik stopte bij een camping aan de oever van de Elbe. Officieel zit ik nu in Hamburg maar het centrum is zo'n 15 kilometer verder. Komende dagen ga ik vanuit deze camping de omgeving verkennen.
In Komoot staat de reis van vandaag in twee delen: tot de Elbe en het laatste stukje (met heel veel extra foto's)

Tot morgen!