Dag 33 - Ha ha

Dag 33 - 20 april 2023 - in Hamburg 12 km

Vandaag was het huishouden aan de beurt. Geen grootse dingen gedaan. Boodschappen en de was. Maar vanmorgen eerst uitslapen, lekker lui zonder gevolgen...
Daarna het stadsdeel in de buurt van de camping bekeken. Ik ontdekte een wasserette, daar heb ik 's middags mijn was gedaan. Bijna alles wat ik heb (behalve de kleren ik draag) heb ik hier gewassen.

Mijn tentje staat bijna op het strand langs de Elbe. Ik kan de zeeschepen zien vanuit mijn slaapzak.

Hamburg is een groot gebied, beter gezegd een stadstaat. Natuurlijk een onderdeel van Duitsland maar verder erg veel vrijheid om eigen dingen te doen - veel zelfstandiger dan een provincie in Nederland met zelfs een eigen grondwet en parlement. Duitsland is een federatie van 16 van dergelijke deelstaten
HH is de afkorting op de auto's hier: Hanzestad Hamburg. Begrijp je meteen dat auto's met HB uit de Hanzestad Bremen komen en dus niet Hamburg.

In mijn Grote Wandeling ben ik tot nu toe in vier deelstaten geweest.
Vandaag de eerste volledige dag in Hamburg dus. Maar morgen ga ik echt de stad verkennen. En natuurlijk een hamburger eten!
Volgens mij gaat het een mooie dag worden.

Tot morgen!