Dag 36 - zonnig Hamburg

Dag 36 - 23 april 2023 - van Hamburg naar Hamburg 19 km

Vandaag weer begonnen met mijn Grote Wandeling over het Jakobspad. Vanaf de camping naar de Alster, het meertje in het centrum van Hamburg.
Bijna volledig langs de oever van de Elbe. Die rivier heeft een open verbinding met de Noordzee vandaar dat er sprake is van eb en vloed tot voorbij de stad.

Het was prachtig weer en erg druk in Hamburg. Dat kwam niet alleen door het mooie weer maar ook door de marathon die werd gelopen. Daarnaast vierden de moslims in Hamburg hun Suikerfeest. Overal was het druk op de wandelpaden langs de rivier in Hamburg Centrum.
Toen ik eerder langs Blankenese kwam viel de drukte daar nog mee.


Mijn plan was om vanavond naar de Michaeliskerk te gaan voor de Evensong maar ik was dat helemaal vergeten en met de mensenstroom naar de metro gegaan.
Dan maar vanavond online kijken naar een dienst.

Onderweg heb ik 's middags fish-and-chips gegeten op een schip in de haven van Hamburg. 
Het toetje was ook erg lekker. Warme apfelstrudel met warme vla.

Tot morgen! Dan ga ik verder wandelen vanaf de Alster. Nog geen idee waar ik maandag op dinsdag kan slapen. Misschien gaat het wildkamperen worden...