Dag 39 - de man met de baard

Dag 39 - 26 april 2023 - van Itzstedt naar Bad Oldesloe 28 km

'k Ben net terug van de supermarkt. Bleek een enorm warenhuis te zijn met een grote afdeling met houdbaar eten. Morgen zoek ik een winkel waar ze fruit en groente hebben.
Als dropliefhebber ben ik wel blij dat ik drop met whisky-smaak heb gevonden!

Vanmorgen mijn rugzak weer opgedaan en het motel verlaten voor de warme bakker aan de overkant van de straat. Bijna ieder plaatsje heeft zo'n zaak waar je ook belegde broodjes en koffie kan krijgen - een mooie start van de dag!
Het eerste deel van de tocht van vandaag volgde een oude spoorlijn die nu een fietspad/wandelpad is geworden. Het landschap bestond uit stukjes grond omringd door dijkjes waarop bomen groeien.

Na enige tijd veranderde het landschap in heuvelachtig terrein met gras- of koolzaadvelden. 

Inmiddels heb ik de waterscheiding gehad. Gisteren liep ik nog langs de Alster, die via de Elbe in de Noordzee stroomt. Vandaag kwam de Trave in beeld, die stroomt bij Travemünde in de Oostzee.
Bij het derde deel van de route van vandaag liep ik over paden en vlonders door een moerasgebied. Ik heb een bever gezien! Helaas geen foto daarvoor was hij te snel.

Vlak bij het eindpunt van de wandeling kwam ik langs een heuvel waarop in de tijd van Karel de Grote een Slavisch volk één van zijn nederzettingen had. Mooie plek aan de oever van de brede Trave.

Morgen lopen we verder!

Gisteren had ik het over Kapitein Iglo en Sigmund Freud. Ik had ook de kerstman kunnen noemen want mijn spierwitte baard laat mij meer en meer op één van hen lijken.