Dag 41 - was

Dag 41 - 28 april 2023 - in Lübeck 11 km


Het is avond. Ik zit in mijn tent terwijl ik dit schrijf. Buiten regent het zachtjes - dat vind ik een rustgevend geluid. Zou het geluid van regen op een tent op Spotify staan? Ja gevonden!
Een ander geluid komt van een voetbalveld hier zo'n 500 meter vandaan. Best bijzonder dat je mensen op zo'n afstand kan verstaan. Iets wat iemand in zijn eentje roept komt niet ver maar samen overbrug je grote afstanden. Ik heb het gevoel dat daar een preek in zit...

Vanmorgen besloten om nog niet naar Lübeck te gaan lopen maar dat uit te stellen naar morgen. Dit omdat ik toch wel redelijk dringend de was moet doen.
Vanmiddag heb ik de oude binnenstad van Lübeck bezocht en de Dom van binnen bekeken. Dit jaar viert dat gebouw zijn 850ste verjaardag. 

"Nog vele jaren in gezondheid!" zou ik zeggen maar het gebouw heeft best wel problemen begreep ik. Ze vertelden dat de torens en andere delen van het gebouw heel langzaam blijken te bewegen naar verschillende richtingen. Dat zorgt voor veel scheuren.
Gelukkig is men begonnen met een grote restauratie.

Het was prachtig weer vandaag, de regen is pas vanavond begonnen.

Gesproken met een Duits echtpaar dat aan het inpakken was. Ze bleken een elektrische heteluchtverwarming in hun tent te hebben! Er zijn nachten in mijn tent geweest dat ik een elektrische deken best fijn zou hebben gevonden...
"We gaan naar Rostock voor een muziekfestival", zeiden ze. 
Mooi - misschien moet ik ook maar die richting op lopen. Vergeten te vragen om wat voor soort muziek het gaat.

Maar eerst morgen "officieel" naar Lübeck lopen...