Dag 46 - bloot

Dag 46 - 3 mei 2023 - van Hohen Schönberg naar Boltenhagen 20 km


De kustlijn waar ik vandaag langs kwam deed me denken aan het Kustpad in Engeland en Schotland. Een steile kust met grote stenen die bloot komen te liggen door de erosie. Langzaamaan eet de Oostzee het land Mecklenburg-Vorpommern op...

Het eerste deel van de route was over rustige landwegen daarna over een fietspad die van asfalt overging naar een smal onverhard pad. 
Prachtige uitzichten over koolzaadvelden en over de Oostzee.

Heel dapper was ik vanmorgen gestart met een korte broek. Die blote witte benen hadden duidelijk dit jaar nog geen zon gezien.
Toen ik op de mooie strandboulevard van Boltenhagen even op een bankje ging zitten vroeg een voorbijganger bezorgd, wijzend naar mijn witte benen:
"Is dat niet koud?" 
Het was inderdaad op dat moment koud.

Eerst wilde ik nog tien kilometer doorlopen maar opeens besloot ik om hier in dit kuuroord Boltenhagen te gaan kamperen.
Op de camping was een saunatuin aanwezig - daar wilde ik gebruik van maken. 

In het begin moet je even wennen aan al dat bloot maar wat is het heerlijk om even te bakken in een sauna van 90 graden en daarna af te koelen onder een regendouche. Ik heb zelfs nog liggen zonnen in die tuin!

Bij vertrek nog kort gesproken met de dame achter de balie - over mijn lange reis door Nederland en Duitsland. Zij wenste mij veel liefde voor onderweg. Een mooie wens.

Morgen ga ik verder wandelen langs de kust.