Dag 47 - de Duitsers

Dag 47 - 4 mei 2023 - van Boltenhagen naar Zierow 20 km

Vandaag de dodenherdenking, straks twee minuten stilte ter herinnering aan de Nederlanders die zijn omgekomen in de Tweede Wereldoorlog en in de oorlogen daarna. 
Beetje vreemd om dit in Duitsland te doen - 4 mei heeft hier geen speciale betekenis.
Je ziet hier wel monumenten ter herinnering aan hen die omkwamen in de Eerste en Tweede Wereldoorlog (soms gecombineerd). Ik heb ook monumenten gezien die de daden van dappere burgers tegen de nazi's gedenken. 
Positief dat de Duitsers ook werkelijk leren over de misdaden die in het verleden door Duitsland zijn begaan.

***
Mijn wandeling ging vandaag vaak erg dicht langs de kust. 
Doordat de Oostzee die kust ondergraaft vallen nu en dan bomen om. Soms komen grillige wortels aan het licht...

De kust was anders dan die van gisteren omdat het vandaag minder steil was. Het strand was vaker bereikbaar. Soms liep mijn route over het zandstrand. 
Op Komoot lijkt ik soms zelfs door het water te waden maar dat komt omdat het laag water was.

Een mooie wandeling maar het laatste deel ging erg moeizaam - het pad was niet zichtbaar en soms gewoon verdwenen.

Onderweg een bord snert met bockworst en een flesje cider gehad als middagmaal. Zo kan ik er weer tegen.

Tot morgen! Bevrijdingsdag.