Dag 48 - storm en bevrijding

Dag 48 - 5 mei 2023 - van Zierow naar Wismar 17 km
Een stormachtige dag vandaag. Voor later hebben ze regen belooft...
Bij het afbreken van de tent moest ik oppassen dat de wind geen vat kreeg op mijn spullen. 

De camping was een beetje Big Brother met pasjes die bijvoorbeeld toestemming moeten geven om vijf minuten te mogen douchen - ik stond al uitgekleed met zeep in mijn handen het pasje bij de lezer te houden...
Geen water - even een andere douche getest... 
Weer geen water! 
Ik had er geen zin meer in, dan maar geen douche. Pelgrims mogen stinken!
Aangekleed en het pasje ingeleverd - de dame van de receptie zag dat het pasje door hen fout was ingeregeld. 
Eerder stond er een andere kampeerder bij de balie. Zijn pasje deed de poort voor zijn auto niet open omdat (volgens het pasje) de auto al op de camping was... 

Weer aan de wandel. Erg lekker met die wind. Voor het eerst in mijn leven voelde ik de wind in mijn baardharen!

Het was een mooie route vlak langs het water. 
In de verte zag ik al snel de skyline van de haven van Wismar.

Door mijn twijfel over welke slaapplaats ik zou kiezen was ik een beetje aan het  dwalen in de centrum van deze hanzestad.
Uiteindelijk bij de plaatselijke "vvv" advies gevraagd. Daar wezen ze me door naar de jeugdherberg.

Dat bleek een goede zet. Goede prijs en inclusief ontbijt. Mijn Schotse pas gaf ook nog een leuke korting. 

Ik slaap in een vierpersoons kamer - er waren twee andere mannen die hier ook geboekt hadden.
Inmiddels kennis gemaakt met deze tijdelijke buren. Tot maandag blijf ik hier slapen - even pauze.
Blij dat ik onderdak ben want er komen stevige buien aan...

Het is vandaag Bevrijdingsdag, wat vinden jullie: mogen er na bijna tachtig jaar grapjes worden gemaakt over de Tweede Wereldoorlog?
Heel voorzichtige grapjes, natuurlijk. Humor kan heel bevrijdend werken!