Dag 49 - een luie zaterdag

Dag 49 - 6 mei 2023 - in Wismar 11 km
Zaterdag was een beetje luie dag. Dat heeft iedereen wel eens nodig.

's Morgens eerst samen met mijn kamergenoten ontbeten en over elkaars leven gesproken. Beiden gaan deze zaterdag verder op de fiets naar verschillende bestemmingen. Ik blijf nog even rondhangen in deze mooie stad.
Morgen ga ik een kerkdienst hier opzoeken en hopelijk dan wat geestelijke energie tanken. 
Ontmoetingen met andere reizigers zijn meestal eenmalig - het zou best bijzonder zijn als we elkaar ooit weer ergens ontmoeten!
Ik deel meestal wel het adres van mijn blog - eilt.nl

Maar zoals gezegd was het verder een luie dag. Koffie met gebak om te starten - ik moet een beetje op mijn gewicht letten. Vanmorgen een riem gekocht bij mijn lange broek omdat die weer te groot is geworden...

Omdat ik nu veilig verder kan wandelen zonder mijn broek vast te houden heb ik daarna het streekmuseum bezocht. Zoals jullie misschien hebben gemerkt ben ik een fan van streekmusea. 

Vlakbij was de Sint Nicolaaskerk, Sinterklaas is de heilige van de zeevarenden vandaar dat veel havensteden een Nicolaaskerk hebben. Een groot gebouw maar erreg koud.
Het was een regenachtige koude dag dus buiten was het niet beter.

Een andere kerk in de stad was bij een bombardement in de oorlog zwaar beschadigd. Het DDR-regiem had niet zoveel met het geloof daarom hebben ze de rest van die Marienkerk jaren later vernietigd. Behalve de toren, die staat wat verweesd eenzaam op een plein.

Later in de middag ben ik naar een zwembad in de buurt gegaan  om op te warmen en voor wat ontspanning. Ze bleken daar ook een enorm saunacomplex te hebben en een restaurant. Kortom: daar bijna vier uur doorgebracht op deze luie zaterdag!

Tot morgen!