Dag 51 - topdag

Dag 51 - 8 mei 2023 - van Wismar naar Neubukow 30 km

Vandaag ontdekt dat ik mijn stappenteller fout heb ingevuld met te kleine stappen. In werkelijkheid heb ik aldoor iets grotere afstanden afgelegd dan hier op eilt.nl staat.
Ga ik later wel herberekenen.


Het was met recht een blauwe maandag vandaag. Mooie blauwe lucht en een lekkere wandeltemperatuur - nu en dan een stevige wind.

Eerst een goede bodem leggen met een prima ontbijt in de jeugdherberg. 
Mijn kamergenoot was ook leeftijdsgenoot, hij was met de fiets onderweg. Hij had jaren gewerkt aan de douanegrens bij Nieuweschans en kende de transportbedrijven waar ik voor heb gewerkt - kleine wereld.
Na ons afscheid nam ik aan dat ik hem niet opnieuw zou zien maar later op de dag haalde hij mij in op zijn fiets.

Nadat ik Wismar had verlaten werd de route langzaamaan steeds leuker. Soms was het een boswandeling, best prettig om even uit de zon te zijn.

Tijdens een rustmoment haalde een andere wandelaar mij in de verte in - de eerste keer tijdens deze reis dat iemand met een grote rugzak dezelfde route liep!
Nadat ik mijn rust had gehad en ik weer tempo had zag ik hem in de verte voor mij lopen. Wel grappig dat je sneller gaat lopen als iemand voor je uit loopt met stevige tred.
Na een paar kilometer ging hij uitrusten op een bankje en kon ik hem bereiken.
Kort gesproken, hij kwam uit Hamburg en was vandaag gestart in Wismar. Hij volgde de Oostzeeroute die hier gelijk loopt met het Jakobspad. We hebben over de routes gesproken en foto's uitgewisseld.

Ik had een goede conditie vandaag en haalde mijn hotel ruim op tijd. 
Morgen weer verder.

Erg veel foto's gemaakt vandaag. Je kan ze allemaal bekijken op Komoot.