Dag 52 - blaffende honden

Dag 52 - 9 mei 2023 - van Neubukow naar Bad Doberan 26 km

"Geschiedenis groeit. Elke dag komt er een dag bij" 


Vroeger was ik bang voor honden. Ik liep vele meters extra om straten met honden te vermijden. 
Die angst is niet vol te houden als je veel wandelt - en ik kan nu zeggen dat ik die angst kwijt ben. 
Soms wandel ik door een dorp en meteen bij het eerste huis is een nerveus blaffende hond. Bij het volgende erf neemt een andere hond het blaffen over. 
Je ziet geen mens alleen honden die de blaf-estafette van elkaar overnemen totdat je het laatste huis van het dorp bent gepasseerd.

Afgelopen nacht heb ik geslapen in Neubukow. Dat is de geboorteplaats van Schliemann - 201 jaar geleden. Hij is in de archeologie een belangrijke figuur vanwege zijn opgravingen in Troje. Zijn inspiratie was de Trojaanse oorlog, bekend van het paard van Troje.
Het is een droom van mij om eens mee te mogen helpen bij een opgraving. Mag natuurlijk ook in Nederland. 
Geschiedenis heeft altijd al mijn interesse.

De route van vandaag was minder door het bos en soms zelfs door de berm van een redelijk drukke provinciale weg.
Wel een mooie route - vanmorgen bij het ontbijt gesproken met een vrouw die mijn route andersom loopt. Mooi dat we elkaar konden vertellen hoe het vandaag zou gaan worden.

Erg zonnig weer en volgens de verwachting blijft dat de rest van de week. Mooi natuurlijk, maar zo gaat mijn flesje sunblock wel erg snel leeg.


Vanavond lekker gegeten in een drukke jeugdherberg, hier blijf ik slapen. Morgen wandel ik naar de kust bij Rostock - Warnemünde.