Dag 55 - zand

Dag 55 - 12 mei 2023 - van Warnemünde naar Graal-Müritz 21 km


Vanmorgen afscheid genomen van de jeugdherberg in Warnemünde - en van mijn kamergenoot. We vertrekken allebei maar naar tegengestelde bestemmingen - hij gaat naar zijn werk in het zuidwesten.
Ik vertrek lopend richting noordoosten.

Een veerboot brengt me over de rivier de Warnow. Iedere stukje varen is voor mij een hoogtepunt!

Snel daarna begon de moeizame wandeling door het zachte zand en over het losse grind. Vandaag was de wandeling een echte workout...

Maar wel erg mooie stille stranden met soms duinen en soms een steile kust met bomen.

Deze kust is mooi ook omdat het toerisme hier maar beperkt is ontwikkeld. De natuur kan hier zijn gang gaan.
De Duitse regelzucht is wel zichtbaar door borden die heel uitgebreid vertellen wat mag of niet mag. Helaas mag je nergens kamperen op het strand...

In de steile delen van de kustlijn hebben zwaluwen holen gemaakt voor hun nesten. De ouders vliegen in groepen over het strand om insecten te vangen voor hun jonkies.

De route met extra foto's is weer te ontdekken op Komoot.
Op dit moment heb ik mijn tentje op een grote camping staan. Gelukkig ontdekte ik net op tijd dat ik mijn rugzak had geparkeerd op een mierennest. 
Even op een veilige plek neergelegd.