Dag 56 - gemier

Dag 56 - 13 mei 2023 - van Graal naar Born 29 km

Een dag later krijgen jullie hierbij het verslag van zaterdag. Gisteren had ik nauwelijks internet. Komoot was daarnaast even overstuur, het programma ging de reis wel honderd keer opslaan. Toen ik eentje verwijderde was alles weg! Gelukkig draait Google Maps op de achtergrond ook mee.

Terwijl ik dit schrijf zit ik op het schiereiland Fischland-Darß-Zingst. Een hafkust noemen ze dit. Dat ontstaat als een stuk zee door een langgerekte zandrug wordt afgesloten van de rest van de zee. Dit soort kust is vooral te vinden in de Oostzee omdat hier maar weinig verschil is tussen hoog en laag water. 

Bij het afbreken van de tent deze zaterdag bleek mijn tent op een mierennest te staan.
Gisteren had ik mijn rugzak al verplaatst om te voorkomen dat die beestjes ermee vandoor gingen als een soort oorlogsbuit. Maar het gebied met mieren was dus groter.

Gelukkig is mijn binnentent 'mierendicht', ik heb gewoon goed geslapen.
Toen ik zaterdagavond in de jeugdherberg aankwam zaten er toch nog wat mieren in de rugzak - die heb ik blijkbaar die 29 kilometer meegedragen...

De route liep niet over het strand maar vlak achter de duinen, soms over een dijk. 
Ik wil niet klagen maar het was wel erg zonnig. Gelukkig heb ik een goede crème tegen zonnebrand maar ik heb ook zoveel mogelijk de schaduw opgezocht.

Toen het avond was geworden werd ik gebeld door de jeugdherberg waar ik voor twee nachten had geboekt. Ze vroegen zich af waar ik bleef want de receptie sloot om zes uur.
Gelukkig liet hij de buitendeur van mijn kamer van het slot zodat ik ook later kon aankomen.

Het laatste deel van de route liep ik over een vaag bospad omdat ik geen zin had om in de berm van een drukke weg te lopen.
Daar vlogen duizenden muggen die mijn bloed wilden proeven...
De laatste kilometers heb ik daarom aan snelwandelen gedaan!

Vanavond volgt een verslag van deze zondag.