Dag 58 - van ree naar schol

Dag 58 - 15 mei 2023 - over Darss 20 km

Vanmorgen na het ontbijt heb ik alles ingepakt en ben vertrokken uit het huis Ree. Daarna een paar honderd meter gelopen en weer uitgepakt in huis Schol. 
Ja, alle gebouwen hebben een eigen naam uit de natuur van deze regio.
Huis Ree en zijn buren zit nu vol met jongeren die zingen en musiceren, wel mooi! Ik heb in mijn nieuwe kamer nog het rijk alleen, geen snurkende kamergenoten.

Na de verhuizing heb ik een stevige wandeling gelopen naar de vuurtoren in het uiterste noorden van het schiereiland Darss.

De route was heel simpel - rechtdoor lopen naar het noorden, dan één bocht en doorlopen naar de vuurtoren.

Daar was mijn accu bijna leeg en moest ik Komoot uitzetten. 
Teruggelopen over het strand - daar was een erg koude wind, daarom ging ik na een paar kilometer weer het bos in. Dat maakte meteen een enorm verschil!

Het lijkt vast te staan dat deze vuurtoren er over vijftig jaar niet meer is. Want de Oostzee komt ieder jaar gemiddeld 1 meter dichterbij en de overgebleven afstand is 50 meter. Men is niet van plan om deze oude toren te redden want dit verval hoort bij dit natuurgebied.

Ondanks de kou waren er toch een aantal dappere dikke Duitse dudes die doken in het ijskoude water (mijn d's waren even op). 
Ik wacht even tot de zomer echt is begonnen...


Toen ik weer terug was in mijn hut was het tijd voor een hapje eten en om jullie van dit avontuur verslag te doen. 
Ik had geen energie meer over om de kilometers naar het concert te lopen. Later komt vast een nieuwe kans.

Morgen neem ik de veerboot naar het vasteland en verder richting oost.

Tot morgen!


Zomaar een graf in het bos. Hij wilde blijkbaar begraven worden in zijn lievelingsbos