Dag 60 - windstoten

Dag 60 - 17 mei 2023 - van Dabitz naar Stralsund 30 km


Vanmorgen heel vroeg moest ik er even uit voor een plasje. Wat meteen weer opvalt hier in het oosten: dat de zon hier veel vroeger op is dan in Nederland, logisch natuurlijk want de zon komt in het oosten op...
Op mijn telefoon stond een waarschuwing van de Deutscher Wetterdienst dat er windstoten zouden kunnen komen. 

Mijn tent stond in de volle wind maar hield zich goed. Bij het afbreken had ik deze keer geen last van condens maar ik moest wel oppassen dat mijn spullen niet wegwaaiden...

De route was vandaag te vaak langs een drukke weg misschien had ik beter de kust kunnen blijven volgen. 

Omdat een bospad gedeeltelijk was dichtgegroeid moest ik zelfs een stuk door de berm van een snelweg lopen.
Maar het bleek al voor me opgelost: die weg was vandaag veilig doordat het was afgesloten voor gewoon verkeer vanwege onderhoud!

De tweede helft van vandaag liep ik langs de Hanseatenweg, die was beter maar nog steeds gedeeltelijk druk.

De route met nog meer foto's kan je weer ontdekken op Komoot.
Na enige tijd kwam de DDR-hoogbouw van de grote stad Stralsund in zicht. Hier was mijn finish. Een bus bracht me naar de veel verder gelegen jeugdherberg.

De receptioniste daar liet me het terrein zien:  allemaal losse gebouwen waarvan sommigen nog van voor de "Wende", uit de communistische DDR dus. Wel mooi vlak bij de kust.

Morgen ga ik de stad verkennen. Morgen komen mijn kamergenoten ook - vandaag heb ik nog het rijk alleen.