Dag 62 - Rügen

Dag 62 - 19 mei 2023 - van Stralsund naar omgeving Puddemin 27 km

Zoals aangekondigd ben ik vandaag verder gegaan met mijn tocht richting noord. Eerst gestart vanaf het station waar ik woensdag ben gefinisht. De twee bruggen overgelopen om op Rügen terecht te komen - het grootste Duitse eiland!
De nieuwe hoge brug torende boven alles uit - die hoefde ik gelukkig niet te belopen. Wel indrukwekkend.

Midden op mijn brug maakte ik (onder de hoge brug door) een foto van Stralsund - iemand die mij eerder had gezien bij de Jeugdherberg fietste langs en stopte voor een praatje. Zij was nieuwsgierig waar ik naartoe zou gaan. 

Zij ging naar de volgende jeugdherberg in Binz. Dat kan ik vandaag niet halen maar morgen hoop ik daar aan te komen. Waar ik vanavond slaap wist ik nog niet (is wildkamperen geworden).

Wat is Rügen mooi! Eigenlijk onbegrijpelijk dat het hier niet drukker is met wandelaars. Er zijn wel veel senioren op de fiets die mij vrolijk groeten.

Ik volg een wat grillige route zodat ik het mooiste landschap zie en niet langs een drukke weg loop. Soms loop ik over smalle paadjes, soms over stille landwegen.

Deze kant van het eiland is minder toeristisch en meer agrarisch. Weinig kans op mijn bijna dagelijkse koffie met iets erbij...

Langs de hele Oostzeekust zie je nu veel seringen bloeien - het ruikt heerlijk!
Ik zag en hoorde een wielewaal. 
Ook zag ik een ree met jong voorzichtig mijn pad oversteken, helaas te ver weg voor een foto.

Bij de jachthaven van Puddemin probeerde ik een plek te vinden maar hier mag je alleen kamperen als je met een boot komt waarop je niet kan slapen. Met de kano hier varen lijkt me trouwens best mooi. Helaas heb ik mijn kano een paar jaar geleden verkocht.

Het personeel van het restaurant waar ik heerlijk heb gegeten dacht met me mee en wist wel een plekje waar je stiekem kan kamperen.
Ik hoop dat ik rustig kan slapen...