Dag 64 - omgekeerd

Dag 64 - 21 mei 2023 - van Prora naar Lauterbach 24 km

Gisteren was ik blijven hangen in Putbus - vandaag was mijn plan om vanaf daar de route weer te starten naar Prora.
Maar ik heb het andersom gedaan!
Dus ben ik begonnen met lopen vanaf de herberg in Prora - op weg naar Putbus.

Vanmorgen eerst een wandeling over het strand, de zee is soms een magneet voor mij...
Dat enorm lange gebouw waar ik gisteren over schreef heb ik helemaal gevolgd. Tot mijn verrassing bleek een groot deel de laatste jaren toch opgeknapt. Het waren moderne appartementen geworden met balkon of dakterras!
Alleen de kilometer naast de jeugdherberg ziet er nog slecht uit. Maar ook daar lijken ze nu stappen te nemen.

 
Ik verliet het strand en kwam in een prachtig bos terecht. Maar die mooie natuur zat vol met muggen die mijn bloed wilden drinken!
Rennen helpt dan maar dat hou ik nooit lang vol - ik ben geen renner.

Het pad was geen bekende weg of uitgezette route. Een deel was zelfs verdwenen in een zandafgraving.

Vlakbij Putbus stond een bord dat mij er fijntjes aan herinnerde dat verder gaan gevaarlijk was. In Komoot zie je dat ik die route honderd meter heb geprobeerd.

Maar toen besloot ik over een veilig pad naar Lauterbach te lopen. Ik wist dat daar die trein van gisteren begon.

Met mijn laatste munten heb ik de treinreis net kunnen betalen, pinnen was niet mogelijk in deze ouderwetse trein...

Het eerste deel van de reis staat op een matig filmpje. Geniet er van!

Morgen ga ik varen - ik heb zin in Zweden!