Dag 70 - de stier

Dag 70 - 27 mei 2023 - van Lomma naar Salviken strand 20 km

Vandaag een avontuur meegemaakt...
Achteraf gezien misschien best gevaarlijk.

Maar laat ik bij het begin beginnen. Vanmorgen afscheid genomen van de camping in Lomma. Het inpakken gaat steeds sneller.

Daarna langs de kust verder gelopen. Deze kust is trouwens anders dan ik mij vooraf had voorgesteld - ik dacht dat het vooral rotsachtig zou zijn maar het is vooral zand, klei en een paar grote keien.

Een belangrijk nadeel van een kustpad zijn de riviermondingen. Vaak moet je daardoor ver het binnenland in totdat je bij de eerste brug of doorwaadbare plek komt.

Deze keer moest ik zelfs een tijdje langs een drukke weg lopen vanwege de Lödde Å. 
Een beetje saai en ook erg zonnig - gelukkig heb ik me met factor 30 ingesmeerd.

Aan de andere kant van de rivier kwam ik door wat zompige uiterwaarden - het was echt de officiële wandelroute!
Daar stond een groep koeien te grazen, dat is geen probleem natuurlijk. Gelukkig zijn koeien geen roofdieren...

Meestal kijken ze je nauwelijks aan maar nu waren ze wel erg nieuwsgierig en opdringerig. En het bleek een harem te zijn want er stond ook een forse stier tussen!
Ik ging steeds sneller lopen, de koeien en de stier ook...
Aan het einde van het veld klom ik snel over het eerste de beste hek  - gelukkig gered!

Daarna ontdekte ik dat ik een ander hek had moeten kiezen om de juiste route te kunnen volgen.
Dan maar omlopen, op Komoot zien jullie die rare kronkel op mijn route.
Ik moest wel even bijkomen van dit avontuur.

Mijn nieuwe slaapplaats is vlak bij een eigen privestrand. Helaas te modderig om te gaan zwemmen.