Dag 71 - Costa del Sont

Dag 71 - 28 mei 2023 - van Salviken strand naar de oever van de Saxån 21 km
De Zweedse kant van de Sont is prachtig! Tenminste waar ik tot nu toe heb gelopen. Vanmorgen heb ik een beetje uitgeslapen op mijn eigen privestrand. Wakker worden met roggebrood en thee.
Pas na 10 uur ben ik vertrokken. Mijn route staat op Komoot (met de foto's).

Ter hoogte van Barsebäckstrand kreeg ik zin in koffie. De strandtent leek gesloten maar toen ik verder was besloot ik toch even terug te gaan. Geen spijt van!
De beheerder had al snel de koffie klaar en het tweede bakje was gratis. Ook een ijsje genomen, het is immers ijsweer!
Hij bleek een aardig mondje Nederlands te spreken en vroeg naar mijn wandeling.

Ik vertelde over mijn plannen en dat men mijn reis kan volgen via eilt.nl
Omdat hij niet de eerste is die me naar mijn Instagram-adres vroeg besloot ik ter plaatse een account aan te maken. Mijn eerste volger was dus Barsebäckstrand en hij heeft meteen een foto van mij geplaatst met een Zweedse tekst erbij die ik nog moet vertalen...
Leuke camping trouwens met mooi zwemwater.

De route ging daarna over golfbanen en door een bos. 
Boodschappen gedaan in Häljarp en kort daarna een nieuwe wildkampeerplek gevonden.

Mijn nieuwe uitzicht: