Dag 75 - "God tur!"

Dag 75 - 1 juni 2023 - van Helsingør naar Fredensborg 27 km


Het was weer een avontuurlijke dag!
Bij het plannen van de reis van vandaag heb ik niet goed opgelet. De geplande camping bleek bijna 15 kilometer verder dan gedacht. Daarom heb ik de reis even in tweeën gedeeld, vandaag tot treinstation Fredensborg en morgen de rest met de kleine rugzak. Ik blijf dus zeker twee nachten op de camping in Hillerød.

De dag begon grijs maar na een paar uur kwam de zon weer terug.
Mijn wandeling ging al snel over paden door grote velden. 
Met koeien die ook kalfjes hadden. Ik maakte me zorgen vanwege mijn avontuur eerder in Zweden maar een Deense man, die uit deze regio kwam, stelde mij gerust: deze koeien zijn gewend aan reizigers.

 
Hij wees mij op een bijzondere zaak - in de kudde koeien liep ook een hert mee. Dat hert dacht blijkbaar dat hij bij de kudde hoorde, hij was net zo kalm als de koeien!

Mooie route vandaag met veel bos en nu en dan een meertje. Grotendeels horen deze gebieden bij de Kroondomeinen, ze zijn bezit van de Deense koninklijke familie. 

Opvallend verschil met Zweden: hier groeten ze vaker. 
"God tur!" zeggen ze dan, goede reis!

Het nadeel van de boswandeling waren de vele muggen - volgens mij ben ik vaak gestoken.

Bij het koninklijke jachtslot Fredensborg heb ik de route afgebroken, morgen loop ik het verder. Op Komoot kan je het nalopen.

Vandaag na het wandelen dus met de trein van Fredensborg naar Hillerød en de camping. Toen ik op het kleine station kwam was nergens een plek waar je een kaartje kon kopen. Het kon wel online via een app maar dat lukte mij niet. Gevraagd aan andere reizigers maar die wisten geen oplossing.
"Misschien in de trein de conducteur even vragen", was het advies.

Geen conducteur gezien - bij het aankomststation was ook geen personeel aanwezig. Ik heb dus zwart gereden... Morgen moet ik weer met de trein terug, ben benieuwd of er dan een oplossing is.