Dag 76 - grijs

Dag 76 - 2 juni 2023 - van Kvistgård naar Hillerød 27 km

Deze koude maar zonnige dag ben ik weer in de fout gegaan met de trein...

Op de mooie stadcamping in Hillerød heb ik vanmorgen de was gedaan. Dat moet redelijk vaak als je maar weinig kleren bij je hebt. 
Maar eerst wakker worden onder een buitendouche, ze hebben hier ook gewone douches maar dit wilde ik ook eens proberen. Het is eigenlijk een douche zonder dak waardoor je lekker fris met je dag kan starten.

Daarna ontbijt met croissants gehad - lekker.

Bij het station in een supermarkt een treinkaartje gekocht, ik wil niet weer zwart rijden!
Maar eenmaal in de trein heb ik niet goed opgelet. Ik was de krant aan het lezen en ben pas twee stations te laat uitgestapt. Grijs rijden noemen ze dat geloof ik - omdat het niet helemaal zwart is.

Voor straf moest ik dus een gedeelte van gisteren opnieuw lopen. In het begin was de route niet goed aangegeven, op Komoot zie je veel gedwaal over paden die soms gewoon waren verdwenen.

Na die bonusroute kon ik bij Fredensborg met de echte beginnen. Het paleis Fredensborg is in gebruik als zomerhuis voor de koninklijke familie.
De wandeling ging verder probleemloos vooral nadat ik mijzelf vlakbij dat paleis heb getrakteerd op een enorme softijs.
Dat tweede deel van de route staat apart op Komoot.

Het tweede paleis van vandaag was Frederiksborg. Niet ver van de camping trouwens. 
Binnen is het Nationaal Historisch Museum te vinden. Misschien iets voor morgen?