Dag 78 - nationale feestdag

Dag 78 - 4 juni 2023 - van Hillerød naar Jørlunde 22 km

Vandaag is het zondag maar ik ben niet in een kerk geweest. Wel bij twee kerken gekeken of ze open waren. 
Overigens zie ik een dienst in het Deens niet echt zitten - daar krijg ik weinig van mee, denk ik. Online kan gelukkig veel.

Morgen hebben ze hier in Denemarken een nationale feestdag en zullen de meeste winkels dicht zijn. Ben benieuwd of ik iets merk van de festiviteiten.
Op de televisie in mijn motelkamer was een kinderprogramma over die feestdag. Blijkbaar viert men dan de grondwet van 1849 "Grundlov".
Later deze week heeft men ook een nationale feestdag in Zweden.

Waarom heeft Nederland geen nationale dag? Misschien is 26 juli een goede feestdag om te kiezen (Plakkaat van Verlatinge, 26 juli 1581).

Wat mijn wandeling van vandaag betreft: daar valt niet veel over te zeggen. Vanaf de camping vandaag redelijk vroeg vertrokken. De route ging door een glooiend landschap met nu en dan een stukje bos maar ook veel wandelen op een fietspad naast de weg. 
Dat hoort ook bij een lange wandeling - stukken zonder bijzondere hoogtepunten.
Het is inmiddels wel te vinden op Komoot.
Nu heb ik één nacht in een hotel, ook wel eens lekker.