Dag 83 - klimmen

Dag 83 - 9 juni 2023 - van Gammel Lejre naar 'Meerzicht' 20 km

Het uitzicht vanuit mijn nieuwe schuilplaats.

Het binnenland van het eiland Sjælland (waar ik sinds Helsingør ben) is bosachtig met veel heuvels. Meertjes en beekjes doorsnijden het landschap - best mooi!
Vandaag heb ik veel heuvels beklommen. De route was daarnaast wat grillig omdat ik een omweg moest maken voor drinkwater en terug moest lopen nadat ik de slaapplek had gemist.

Een duizenden jaren oude grafheuvel.

Onderweg zag ik eekhoorntjes die snel verdwenen in een boomkruin. Ook zag ik een hert dat vlakbij mij plotseling opsprong en met grote sprongen het bos in dook.
Maar vooral zag en hoorde ik heel veel muggen. Die waren de hele dag op zoek naar bloeddonoren...

Na de overnachting bij de grafheuvels - erg goed geslapen trouwens - ga ik de volgende nacht weer op een dergelijke manier slapen. Daarna ga ik naar de jeugdherberg van Ringsted, even mijzelf en mijn accu's opladen en een wasje doen.

De route van vandaag kan je terugvinden op Komoot. Met erg veel extra foto's.