Dag 88 - lopen over het water?

Dag 88 - 14 juni 2023 - van Slagelse naar Nyborg 25 km

Vanmorgen een vogel op mijn tent. Sowieso veel dieren onderweg. Eerder zag ik een hert met twee jongen op mijn pad. Ze zagen mij laat en gingen toen rennen. Een eekhoorn die me tegemoet kwam op een landweg maar mij toch wat groot vond en terug liep naar de struiken.

 
Vandaag een haas in een graanveld die rechtop ging staan om over het koren naar mij te kunnen kijken. Toen dook hij weer snel achter de begroeiing. Een fazant die vlak naast mij plotseling opsprong en weg fladderde.

Een trapje om schrikdraad te kunnen overbruggen 
 
Een deel van de route ging door wild terrein met hoog gras en veel klimmen over hekken. 
De zon scheen soms onbarmhartig op mijn hoofd. Het is hier niet zo heet als in Nederland maar als je buiten loopt moet je jezelf goed beschermen. 

De route tot het station van Korsør kan je op Komoot vinden
Daar moest ik op de trein stappen want hier stopt het wandelpad. De Grote Belt tussen de eilanden Sjælland en Fyn kan een wandelaar alleen overbruggen met een trein. Deze gaat half door een tunnel en half over een brug. Auto's kunnen het hele stuk over een hoge brug.
De treinreis duurde niet lang. Helaas ging mijn dierbare paraplu kapot bij het verlaten van de trein. Nu zal het wel gaan regenen...

In Nyborg (spreek uit als nu-boy) blijf ik een paar dagen.