Dag 92 en 93 - klaprozentijd

Dag 92 - 18 juni 2023 - in Hudevad 3 km
Dag 93 - 19 juni 2023 - van Hudevad naar Odense 22 km

Even een zondag rust genomen. Op een mooie wildkampeerplek vlakbij een picknickbank aan een klein meertje. Omdat er een toilet met waterkraan aanwezig was was het niet echt primitief. 
Wel moest ik zuinig zijn met stroom op mijn telefoon. Dat is ook de reden dat er geen opname is gemaakt in Komoot.

Een korte wandeling gemaakt rond het meer en een middagdutje - het was een lekker luie zondag!

Het was ook te warm voor wandelen met een grote rugzak. De schapen op het kurkdroge veld bij de tent schuilden onder de boompjes - ik bleef ook zoveel mogelijk in de schaduw.

Maandag was het eerst ook nog zonnig maar later kwamen de wolken en zelfs wat regen. Lekker!

Eerder dit jaar heb ik volop genoten van de velden met bloeiende koolzaad, nu is het klaprozentijd. Je ziet ze hier veel bloeien - zou me niets verbazen als ze de zaadjes oogsten. 
Maanzaad noemen we die in het Nederlands - veel gebruikt in Denemarken voor hun tebirkes. Dat zijn spijsbroodjes met maanzaad.
Maanzaad is in sommige landen verboden, dus geen tebirkes meenemen naar bijvoorbeeld Singapore!

Een groot deel van de route van vandaag ging door Odense. Dat blijkt een grote stad te zijn.
Ik blijf hier deze week, vanuit de camping ga ik het eiland Fyn en de stad verkennen met een kleine rugzak.