Dag 96 en 97 - perfect

Dag 96 - 22 juni 2023 - in Odense 14 km
Dag 97 - 23 juni 2023 - in Odense 18 km

Geen reisdagen met de grote rugzak maar vooral verkennen van de grote stad Odense - daarom heb ik deze twee dagen gecombineerd.

Odense is een mooie stad maar op een vreemde manier gaat het me ook irriteren. Het is lastig om helder te krijgen waardoor dat komt. Misschien is het soms te mooi, te perfect of te gladjes?
Zal wel iets persoonlijks zijn...

Wat vast staat is dat de schrijver Hans Christian Andersen overal is. 

Ik heb op het punt gestaan om zijn museum te bezoeken maar je moest online reserveren en ik vond het te duur. Voor die prijs kan je zijn complete werken kopen - meteen ook gedaan (geen papieren boek, dat is te zwaar).

Terwijl ik dit schrijf is overal rondom mij lawaai. Getoeter van auto's, sirenes en het geluid van een concert. De reden: de diploma's zijn uitgereikt. Overal zie je de geslaagden lopen met hun petten.

Honderden liepen met hun familie naar hun school waar het feestje begon. 


Ze lieten zich later rondrijden in versierde vrachtwagens. Toeteren, zingen en gillen. 
Sommigen hadden duidelijk al aardig wat gedronken... 

Morgen ga ik, denk ik, met de trein naar een andere stad. Mijn tentje blijft tot dinsdag in Odense staan.