Dag 98 - Svendborg

Dag 98 - 24 juni 2023 - Odense en Svendborg 12 km

Gisteren was ik wat negatief over Odense. Misschien ben ik ook te lang op ėėn plek, dat is niet goed voor een pelgrim... 
Maar vandaag heb ik de trein genomen naar Svendborg - dat is een havenplaats in het zuiden van Fyn.
Dat bleek een goede keuze. Wat is dat een mooie plek!

Het station was vlakbij de haven. Daar was het gezellig druk - op de kade zaten veel bezoekers aan lange tafels te eten. 
Ook waren er mensen aan het peddelen op surfplanken. Als iemand in het water viel werd er een luid applaus gegeven vanaf de kant. 

Er was een leuke tentoonstelling over jachtbouw. 



In de binnenstad heb ik de kerk van binnen bekeken - en daar meteen mijn dagelijkse huiswerk gedaan.

Op het pleintje voor de kerk was een markt en een kinderspeelplaats ingericht. 

Een heerlijke dag in een prachtige stad. Misschien zelfs mooier dan Odense...