Dag 104 en 105 - de kust

Dag 104 - 30 juni 2023 - rond Bogense 10 km
Dag 105 - 1 juli 2023 - van Bogense naar Båringskov 23 km

Een nieuwe maand dus hoog tijd om weer een tussenstand te geven: in deze Grote Wandeling heb ik tot eind juni totaal 1987 kilometer gelopen. 
Op deze eerste dag van juli ben ik dus ruim over de 2000 gekomen - twee miljoen meter! 

Heerlijk ontbijten in Guldbjerg bij Bogense. 

Gisteren was de laatste volledige dag dat mijn vrienden nog in Denemarken waren. We hebben er een ontspannen dag van gemaakt - met de auto naar een grote markt in Otterup en eten in het visrestaurant van Bogense. 

Vandaag was mijn rugzak een stuk lichter omdat ik mijn vrienden een boodschappentas vol onnodige spullen heb meegegeven. Winterkleding hoop ik de rest van de reis namelijk niet meer nodig te hebben...

Deze eerste juli voelt als de start van de laatste etappe naar huis. Als alles goed loopt kom ik morgen aan in Jylland (Jutland) en ongeveer een week later weer in Duitsland. 

Vandaag ging het langs de kust. Soms over het strand langs de vloedlijn. Grotendeels is de kust hier steil met veel stenen op het strand. 
Ook hier hebben ze veel erosie - nu en dan valt een boom of zelfs een huis in het water. Vandaag niet gelukkig, ook al was het stormachtig weer met nu en dan een bui. Gelukkig heb ik weer een paraplu! 

Mijn tentje staat op een camping vlakbij de steile kust. Soms is het leven gevaarlijk...