Dag 110 - opgedroogd

Dag 110 - 6 juli 2023 - van Hejlsminde naar Haderslev 24 km

De wandeling gaat weer verder na een regenachtige rustdag. Deze keer is mijn doel een camping even voorbij Haderslev. 
De route gaat eerst zo'n vijf kilometer langs een provinciale weg. Gelukkig viel de drukte mee. En alleen nog een kort buitje in het begin. Daarna gewoon heerlijk wandelweer!


Direkt bij het begin kwam ik langs de oude grenspaal tussen de koninkrijken Pruisen en Denemarken. Zoals gisteren besproken is de grens van Denemarken in 1920 weer terug geschoven naar het zuiden. 


Bij de kerk van Fjelstrup was de eerste pauze. Ik mocht de kerk ook van binnen bekijken zei de vrouw die het grint rond de kerk aan het harken was.
"Maar straks is er wel een begrafenis", vertelde ze. Ik had de vlag al halfstok zien hangen. Binnen lagen er bloemstukken op het middenpad en vooraan stond de kist.

Dat harken van het grint is hier verheven tot een ware kunst - met speciale machines maken ze ribbelpatronen rond de kerk en tussen de graven. Ik durf er bijna niet op te lopen.

Op de paden door het bos zag ik piepkleine padden lopen. Blijkbaar is het weer tijd voor de paddentrek. 
Een afwisselende route vandaag. 

In de stad Haderslev heb ik gegeten. Zoals gisteren gezegd wilde ik kijken naar een nieuwe regenjas maar ik zag geen buitensportwinkel. De druk is er ook een beetje af omdat ze voorlopig geen regen verwachten.

Mijn nieuwe slaapplek is op een open plek in het bos. Later kwamen een paar Duitse jongens langs die vertelden dat een paar honderd meter verder een gratis camping is. 
"Daar is ook een wc en je kan zwemmen in het meer" - mooi maar ik had geen zin om mijn tentje weer in te pakken...

Morgenochtend maar even bekijken of ik daar kan zwemmen.