Dag 113 - oase

Dag 113 - 9 juli 2023 - van Oksevejen bij Bolderslev naar Oksevejen bij Padborg 21 km


Vandaag was het duidelijk een stuk drukker op de Oksevejen, de wandel en fietsroute langs de ruggengraat van Jutland. 
Deze duizenden jaren oude weg ligt niet altijd op dezelfde plaats als in oudere tijden. Logisch want langs diezelfde ruggengraat lopen ook de moderne autowegen en spoorwegen. 

Vanmorgen vroeg opgestaan - omdat ik niet zeker wist of mijn plek wel legaal was wilde ik snel weer weg zijn. 
In Komoot is de wandeling in tweeën opgeslagen, dat komt doordat ik plotseling in een oase terecht kwam en daardoor de foute keuze maakte in die app. 

Dat zat zo: opeens zag ik als in een fata morgana een gouden M boven het struikgewas uitsteken!
Net op dat moment had ik zin in een burger en een milkshake. Ik zette Komoot op pauze om van deze oase te genieten maar in mijn opwinding bleek ik op de stopknop te hebben gedrukt... 

Onderweg met een tweetal Denen gesproken die onderweg naar het noorden waren. Eén van de twee ontmoette ik op een rustplek waar je ook in een boomhut of in een grote ton kon slapen (uiteindelijk niet gedaan). Zij had een loodzware rugzak, ik schat 25 kilo! Die van mij is ongeveer 15 kilo, inclusief water. 
Overigens had ze een goede app voor deze wandeling. Meteen geïnstalleerd. 

Ook gaf ze de route naar mijn huidige slaapplek. Ik ben nu op een primitieve camping niet ver van een oeroude brug. Het is primitief maar het heeft stromend water en een toilet (geen wc). 

Een Australische fietstoeriste is de enige andere gast hier. Zij is komen fietsen vanaf Oslo. 
Vannacht gaat het hier hard regenen begrijp ik, morgen maar kijken of ik hier een dagje blijf of de grens over ga. 


Komoot van vandaag: deel 1 en deel 2