Dag 118 - vlak

Dag 118 - 14 juli 2023 - van Selk naar Rendsburg 32 km

Gisteren had ik mijn tentje opgezet op een veldscheiding, met aan de ene kans een graanvelden en aan de andere kant een weiland. 
Ik schrok rond middernacht van geluiden rond mijn tent. Ik hoorde knorrende geluiden - zou dat een wild zwijn zijn? Dat kan best gevaarlijk zijn vooral als ze jongen hebben.

Ik klapte in mijn handen en hoorde meerdere dieren wegvluchten - het klonk als hoefdieren, zouden het herten zijn? Maken die ook knorrende geluiden? Zwijnen hebben toch ook hoeven?

Ik besloot buiten de tent te gaan kijken. 
Op het weiland zag ik de oorzaak van het geluid. Twee paarden gingen er vandoor toen ze mij zagen...

Vandaag was het minder spannend. Vanaf hier zal de route naar huis vooral over vlak land zijn. Er is meer dat mij aan thuis doet denken: iedereen zegt hier "moin" of "moi"!

De route was wel fijn om te lopen, ook al was het vlak - er was veel afwisseling. Overigens loop ik nog steeds op de Oksevejen, in het Duits Ochsenweg. Ook wel de Hereweg genoemd.

Na een stevige en redelijk snelle tocht kwam ik aan bij mijn hotel in Rendsburg.

Nadat ik mij had opgefrist heb ik de stad bekeken. Best mooi, alleen de straat van het hotel is erg druk met autoverkeer. "Ga toch fietsen" zou ik zeggen, fietsen of wandelen op dit mooie vlakke land van Moi!