Dag 121 - gevaarlijk leven

Dag 121 - 17 juli 2023 - van Peissen naar Hodorf 27 km

Afscheid genomen van het voetbalveld in Peissen. Geen idee of iemand mijn tentje heeft gezien, het heeft een schutkleur gekregen na zoveel maanden gebruik... 

De langere nachtrust heeft mij goed gedaan na de te korte nacht gisteren.

Onderweg geprobeerd de Sint Marienkerk in Heiligenstedten van binnen te bekijken maar helaas was de deur op slot. De sleutel kan je halen bij de nabijgelegen apotheek maar ik wilde doorlopen. Overigens is dit waarschijnlijk de oudste kerkplek van Holstein (9de eeuw!). 

Mijn route ging voor een groot deel over de spoordijk van een inmiddels verdwenen spoorlijn. Onderweg gesproken met een man uit Itzehoe die zich die trein nog kon herinneren. 

Vandaag waren er een paar buien maar mijn paraplu was voldoende om me droog te houden. Het was gewoon lekker wandelen! 

Bij storm of bij onweer is een plu natuurlijk niet altijd een goed idee.
Zo liep ik over de vlakte naar de camping toen de lucht betrok en het in de verte rommelde.
Ik heb mijn paraplu wel gebruikt want hoe groot is de kans dat je geraakt gaat worden door een bliksem werkelijk. Een beetje gevaarlijk leven is wel lekker... 

Zo'n dreigende wolkenlucht is trouwens wel prachtig!

Na al dat wildkamperen was ik weer toe aan een echte camping. Die blijken een beetje dun gezaaid langs mijn route. 
Ik ben nu op een kleine maar gezellige camping onder de dijk van de rivier de Stör.


Hier blijf ik een dag om de toerist uit te hangen.