Dag 122 en 123 - bij de Stör en over de Elbe

Dag 122 - 18 juli 2023 - Hodorf 5 km
Dag 123 - 19 juli 2023 - Hodorf naar Wischhafen 21 km gelopen


Gisteren had ik even een dagje vrij genomen. Dus niet wandelen met de grote rugzak. Ik heb wel een klein stukje geslenterd in de omgeving. Even door het dorp gelopen en de uiterwaarden van de rivier de Stör bekeken. 

De Stör is een zijrivier van de Elbe. De campingbeheerder heeft zijn huis op de steile rivierdijk staan. Prachtige plek!

De camping was erg gezellig en gastvrij. De eerste nacht was de camping erg vol maar de meesten waren op doorreis en bleven maar een nachtje. 
Ook veel Nederlanders, fijn om weer even zonder vertaling te kunnen spreken. Het Duits gaat bij mij wel steeds beter, ik maak natuurlijk wel fouten en zoek vaak naar de juiste woorden. 

Gisteravond samen met een drietal andere gasten de sauna gehuurd en gezwommen in de vijver van de camping. Erg gezellig, veel gepraat. Wat is dat toch heerlijk ontspannen.

Maar we moeten verder! Vandaag waren er 's morgens langdurige buien - ik moest mijn tent nat inpakken. Eén schoen stond vannacht per ongeluk ook buiten... 
Gelukkig was het later vandaag drogend weer. De zon begon zelfs fel te schijnen.

Mijn tocht ging deze keer eerst langs de Stör. Een groep nieuwsgierige jongedames versperden me kort de weg maar gelukkig waren ze niet heel erg opdringerig. 

Later kwam ik over de dijk van de Elbe. Bij de rij naar de veerhaven een Fischbrötchen gekocht - de haring was gemarineerd in rode wijn - lekker!

Elke keer weer een hoogtepunt: een stukje varen! Deze keer met de veerverbinding Glückstadt - Wischhafen. Naar de deelstaat Niedersachsen. 

In Wischhafen heb ik een mooie kampeerplek onderaan de dijk gevonden.

Morgen hoop ik weer eens in een jeugdherberg te overnachten.
Volgens mij is de route daar naar toe niet heel erg boeiend - maar dat valt misschien wel mee...